donderdag 1 maart 2012

Hoop

Mijn dochter van net vijf, die ik uiteraard aanbid, klampt me aan met een zorgelijke uitdrukking op haar gezicht.

"Zeg, mamma..."
"Ja schat, wat is er?"

Nog steeds een beetje bedrukt gaat ze door: "Mamma, als papa een oude meneer wordt... en dan doodgaat..."

Ik bereid me voor op een ernstig gesprek en veel geruststellingen van mijn kant. Ik wacht nog even op de ontknoping voordat ik haar in mijn koesterende armen sluit.

"En als mijn broertjes dan oude jongetjes worden... en dan gaan ze dood..."

Deze draai bevalt me minder. Maar ik houd me in bedwang en wacht ademloos op het vervolg. Ineens verschijnt er een hoopvolle lach:

"Gaan wij dan in een nieuw huis wonen?"


7 opmerkingen:

  1. Woehahaha, die is vrij onverwacht, maar erg hilarisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lang leve de kinderlogica. Ik wilde vroeger altijd met mijn moeder trouwen. En later toch liever een echte vent, maar dan wel in het huis van de buren van mijn ouders wonen. Eventueel met doorgebroken muur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Uitstekend idee was dat! Jammer dat ik er niet bijtijds aan gedacht heb, indertijd :D

      Verwijderen
  3. Gna gna, lijkt de dochter soms op haar moeder...?
    ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toen mijn zoon de leeftijd van je dochter had toen ging hij het huis van oma en opa verbouwen om met zijn peutervriendinnetje daar te gaan wonen.

    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Slimme meid, weet al dat de gemiddelde levensverwachting van vrouwen hoger is dan die van mannen ;) .

    BeantwoordenVerwijderen

Feedback, van welke aard dan ook, is welkom. Try me.